.

Beste relatie,
Dank voor uw bericht over de nieuwe premie van de verzekering voor Botas. Echter de inhoud ervan is gewoon schandalig.
Uw schrijft dat u per verzekering en per klant bekijkt wat de te verwachten kosten zullen zijn en u baseert hierop de hoogte van de nieuwe premie.
Onze Botas is 14 jaar oud en al 13 jaar verzekerd. De verzekering is destijds is afgesloten bij de Hema. Toen kostte de verzekering circa 10 euro per maand. Ondanks dat we nimmer aanspraak hebben gemaakt op de verzekering van Botas, snappen we best dat de premie jaarlijks verhoogd moet worden. Maar nu de premie van 38 naar 48 euro (met  zo’n 25 %) verhoogd wordt is dit gewoonweg belachelijk.
Het kan dan ook niet anders zijn dan dat er nu iets verkeerds is gegaan want dit kan niet goed zijn. Een dergelijke prijsverhoging zal ongetwijfeld voor veel baasjes onbetaalbaar worden waardoor men gedwongen wordt de verzekering te doen beëindigen. Dit terwijl de dierenverzekering juist bedoeld was om de financieel zwakkeren aan hun huisdier, bij onverwachte tegenslag, toch een goede medische zorg te kunnen bieden.
We zien uw reactie met belangstelling tegemoet.
Hoogachtend,
Ton Bogers
.
21-11-2024
Beste meneer Bogers,

Bedankt voor uw e-mail. Uit uw e-mail begrijpen wij dat u zich afvraagt waarom uw premie zoveel omhoog gaat voor de Dierenverzekering. Logisch dat u hierover navraag doet. We geven graag meer uitleg. We kunnen ons goed voorstellen dat het geen leuk nieuws is dat de premie van uw huisdier hoger wordt. Wij vinden het heel fijn dat uw huisdieren(en) gezond zijn gebleven en wij hopen net als u dat dit zo blijft. De nieuwe premie heeft dan ook niet te maken met wel of niet declareren. Wij passen de premie alleen aan als dat echt nodig is. En omdat de kosten per behandeling van huisdieren enorm stijgen, moeten we helaas daarom ook de premie aanpassen. Onderstaand hebben we voor de volledigheid 2 artikels die u eens kunt doorlezen.

Kosten dierenarts rijzen de pan uit, Kamer wil ingrijpen: ‘Tarieven zijn onaanvaardbaar’

Kosten voor dierenartsen lopen enorm op, hoe kan dat?

Werkwijze bij InShared
Bij InShared kijken we continu of de premie die we vragen voor een nieuwe verzekering nog wel past bij het risico. Als dat niet meer klopt, dan passen we de premie aan. We kijken of de premie per persoon en per huisdier nog wel klopt met de declaraties die wij verwachten, en de kosten hiervan. Daarin wordt met heel veel factoren rekening gehouden, zoals het ras en de leeftijd van het huisdier. 

Mocht uw huisdier Botas dan toch medische hulp nodig hebben, dan staan wij graag voor u beide klaar.

Hopelijk is hiermee alles duidelijk geworden voor u. Fijne dag!

Met vriendelijke groeten,
Namens iedereen bij InShared,Rieneke

 

.Wordt vervolgd

.
.